Plán práce
Úvod:
1. Analýza hodnotenia výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom roku 2013/2014
2. Úlohy na školský rok 2013/2014 (POP, zameranie MŠ)
3. Profilácia materskej školy
4. Prílohy plánu práce materskej školy
4. Vnútorná organizácia školy
Úvod:
V školskom roku 2013/2014 budeme vo výchovno-vzdelávacom procese vychádzať:
- zo všeobecne záväzných predpisov a koncepčných materiálov,
metodických pokynov, smerníc a usmernení platných pre školské zariadenia
- zo štátneho vzdelávacieho programu
- medzinárodnej klasifikácie vzdelávania ISCED 0
- z Deklarácie ľudských práv dieťaťa a dohovoru o právach dieťaťa
- z doplnku obsahu civilnej ochrany detí v materskej škole
- z analýzy výsledkov práce dosiahnutých v uplynulom školskom roku 2012/2013
- z východiskových úloh práce pre školský rok 2013/2014, ktoré vychádzajú z POP MŠ SR
- zo
zákona NR SR č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (ďalej len
„školský zákon“) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov
- z vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 Z. z. o materskej škole v znení vyhlášky č. 308/2009 Z. z. (ďalej len „vyhlášky o materskej škole“)
1. Analýza hodnotenia výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom roku 2012/2013
V školskom roku 2013/2014 sme pracovali podľa medzinárodnej
klasifikácie vzdelávania ISCED 0 a ŠkVP „Radosť“. Skupina detí je
heterogénna od 3-6 rokov. Do materskej školy bolo zapísaných 30 detí.
Do ZŠ odišlo jedno dieťa, jedno dieťa má odloženú povinnú školskú
dochádzku. Dochádzka bola nepravidelná najmä v zimných mesiacoch.
Vo výchovno-vzdelávacej činnosti sa využívala hra ako vhodný
prostriedok na dosiahnutie vytýčených cieľov. Edukačné aktivity
prebiehali zážitkovou formou. Učiteľky zabezpečovali vysokú úroveň
pripravenosti detí, pôsobili na rozvoj osobnosti dieťaťa, rozvoj
komunikačných schopností a logického myslenia. Deti dosahovali
praktické zručnosti primerané veku. Intenzívne pracovali s pracovnými
zošitmi pre jednotlivé vekové skupiny, osvojili si kultúrne a
stolovacie návyky a zvládnu starostlivosť o ústnu hygienu.
Kladne hodnotím – aktivity materskej školy, spoluprácu s obcou, s
rodičmi detí a CVČ Malacky. Deti sa hravou formou oboznamovali s cudzím
jazykom, nemčinou, v rámci Interkulturálneho vzdelávania detí a
dospelých a s anglickým jazykom v spolupráci s Centrumom voľného času v
Malackách.
SWOT analýza: dobré výsledky boli dosiahnuté v osvojovaní
hygienických návykov, pracovných zručností. Bola vytvorená realizácia
didaktických aktivít pri osvojovaní úloh RP. K silným stránkam našej
materskej školy patrí profesionálna prezentácia školy v obci, zapájanie
sa kultúrneho života obce a vytváranie estetického a podnetného
prostredia pre deti. Materská škola má vytvorenú novú, vlastnú webovú
stránku – www.mskostoliste.sk
Rečový prejav niektorých detí je poznačený nárečím, preto je
potrebné vytvárať väčší priestor pri komunikácii s učiteľkou a
dospelými. (Podrobné rozpracovanie SWOT analýzy v správe o
výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2010/2011).
2. Úlohy na školský rok 2013/2014 POP MŠ SR
Stanovené úlohy vyplývajú z pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR pre školský rok 2013/2014.
- Organizácia školského roka: Termíny
školských prázdnin (okrem materských škôl) do roku 2014 sú v Prílohe č.
1. O organizácii výchovno-vzdelávacej činnosti a prevádzke materskej
školy počas školských prázdnin rozhoduje riaditeľ v spolupráci so
zriaďovateľom, pričom rešpektuje oprávnené požiadavky zákonných
zástupcov.
- Register, znižovanie informačnej nerovnosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
(ďalej len „MŠVVaŠ SR / ministerstvo“) prevádzkuje centrálny informačný
portál rezortu školstva www.iedu.sk, ktorý poskytuje informácie pre
učiteľov, žiakov, zamestnancov školstva a verejnosť.
- V
súvislosti s tvorbou nového informačného systému za oblasť regionálneho
školstva (RIS-RŠ) od septembra 2011 plánuje ministerstvo spustiť
skúšobnú prevádzku registra detí, žiakov a poslucháčov. Register sa
bude týkať celej sústavy škôl a školských zariadení.
- V
záujme zvyšovania informovanosti verejnosti o školách ministerstvo
vytvorí možnosť zverejniť na jednom webovom sídle zjednotené súbory
údajov o jednotlivých školách regionálneho školstva.
- Kontrola,
efektivita: Odporúčame riaditeľom škôl zamerať kontrolnú činnosť vo
výchovno-vzdelávacom procese na rozvíjanie kľúčových kompetencií detí a
žiakov.
- Čitateľská gramotnosť: Odporúčame školám podporovať
vzdelávanie pedagogických zamestnancov v oblasti rozvoja čitateľskej
gramotnosti žiakov, formovať kladný vzťah žiakov ku knihe a literatúre,
organizovať žiacke súťaže v čitateľských zručnostiach a popoludňajšie
čitateľské aktivity v školských kluboch detí.
- V záujme
efektívneho rozvíjania komunikačnej kompetencie a čitateľskej
gramotnosti odporúčame využiť priestor vo vzdelávacej oblasti Jazyk a
komunikácia na zvýšenie počtu hodín v rámci tvorby školského
vzdelávacieho programu podľa podmienok školy a regiónu.
- Zdravý
životný štýl: Odporúčame posilniť výchovu detí a žiakov k zdravému
životnému štýlu a realizovať aktivity a programy na podporu zdravia a
zdravého životného štýlu.
- Odporúčame zvýšiť zapojenie detí a
žiakov do pohybových aktivít, rozšíriť vyučovanie Telesnej a športovej
výchovy v školskom vzdelávacom programe, podporovať činnosť športových
krúžkov a pohybové aktivity v prírode, sprístupniť ihriská a telocvične
škôl na športovú činnosť po vyučovaní a cez víkendy.
- Odporúčame
rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť detí a žiakov, s
dôrazom na environmentálnu výchovu a vzdelávanie k udržateľnému rozvoju
osobnosti, zameranú hlavne na zdravé potraviny, čistú vodu, bezpečnú a
zdravú dopravu, udržateľnú spotrebu energie, zvýšenie povedomia v
oblasti separácie odpadov, prevenciu znečisťovania a poškodzovania
životného prostredia.
- Ľudské práva: Do školských
vzdelávacích programov odporúčame zapracovať témy súvisiace s
multikultúrnou výchovou, výchovou v duchu humanizmu a so vzdelávaním v
oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rodovej rovnosti, predchádzania
všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, antisemitizmu, intolerancie a
rasizmu a v oblasti problematiky migrácie.
- Výzvy na
podávanie žiadostí o poskytnutie finančných prostriedkov: Ministerstvo
zverejňuje výzvy v súlade so zákonom č. 597/2003 Z. z. o financovaní
základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení
neskorších predpisov.
- Výzvy na podanie žiadosti o
financovanie rozvojového projektu sa zverejňujú na www.minedu.sk v menu
Regionálne školstvo – Výzvy na podávanie žiadostí o financovanie
rozvojových projektov.
- Výzvy na poskytnutie dotácií v
oblasti regionálneho školstva sa zverejňujú na www.minedu.sk v menu
Aktuálne témy – Dotácie MŠVVaŠ SR – Regionálne školstvo.
- Školy:
Osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania sa v materskej
škole vydáva v posledný deň školského vyučovania v danom školskom roku
s dátumom 30. jún príslušného kalendárneho roku. V prípade, ak tento
dátum vyjde napr. na sobotu alebo nedeľu, vydáva sa s dátumom, ktorý
vyjde na posledný pracovný deň pred týmto dátumom. Vydaniu osvedčenia
nepredchádza žiadne hodnotenie dieťaťa. Rovnaké osvedčenie získavajú
deti absolvujúce bežnú materskú školu, ako aj deti absolvujúce
špeciálnu materskú školu, alebo ktoré boli vzdelávané v špeciálnej
triede bežnej materskej školy. Pri vydávaní osvedčenia sa individuálne
posudzuje absencia detí na výchove a vzdelávaní počas posledného
ročníka v materskej škole. Deťom, o ktorých materská škola vie, že budú
mať odložené plnenie povinnej školskej dochádzky a budú navštevovať
materskú školu aj v nasledujúcom školskom roku, sa osvedčenie o
absolvovaní predprimárneho vzdelávania nevydáva.
- Materské
školy: Aktuálne informácie o výchove a vzdelávaní v materskej škole sú
zverejnené na www.minedu.sk v menu Regionálne školstvo – Predškolská
výchova a vzdelávanie.
- Odporúčame rešpektovať rozdielne
výchovno-vzdelávacie potreby detí a ich momentálne osobné dispozície;
diferencovať výchovno-vzdelávacie požiadavky vzhľadom na rozvojové
možnosti a schopnosti detí vo všetkých organizačných formách denného
poriadku, najmä vo vekovo heterogénnych triedach.
- Pravidelnou
realizáciou pobytu vonku odporúčame utvárať pozitívne postoje detí k
svojmu zdraviu i zdraviu iných; realizovať aktivity smerujúce k
prevencii obezity detí; neskracovať bezdôvodne dĺžku pobytu vonku. V
denných poriadkoch odporúčame pevne stanoviť čas len činnostiam
zabezpečujúcim životosprávu.
- Vo výchove a vzdelávaní v
materskej škole odporúčame uplatňovať všetky formy organizácie:
individuálnu, skupinovú, frontálnu alebo kombinovanú, v závislosti od
cieľov a obsahu výchovy a vzdelávania, rešpektujúc pritom rozvojové
možnosti a schopnosti detí a špecifiká učenia sa detí predškolského
veku.
- Odporúčame podporovať rozvíjanie kľúčových kompetencií
detí cieľavedomým uplatňovaním špecifických metód predčitateľskej
gramotnosti, aktivitami zameranými na rytmické a totálne cítenie,
hudobnú predstavivosť s využívaním hudobných nástrojov, aktivitami v
prírode, podporovaním experimentovania a bádania detí, rozvíjaním
hodnotiacich a sebahodnotiacich zručností vo vzťahu k vlastnému
pokroku. Stimulovať rozvoj tvorivosti detí. Komunikačné kompetencie v
závislosti od záujmu zákonných zástupcov detí, rečových predpokladov
detí a personálnych možností materskej školy rozvíjať aj v cudzom
jazyku.
- Odporúčame individuálnym prístupom k deťom s
odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky a deťom zo
sociálne znevýhodneného prostredia zvyšovať úroveň ich pripravenosti na
primárne vzdelávanie v základnej škole. Zintenzívniť spoluprácu so
psychológmi, špeciálnymi pedagógmi a logopédmi.
- Logopedickú
starostlivosť v materskej škole vykonáva logopéd, ktorý je kmeňový
zamestnanec príslušného školského zariadenia výchovného poradenstva a
prevencie zaradeného v sieti škôl a školských zariadení. Logopedická
starostlivosť sa nepovažuje za krúžkovú činnosť, môže sa realizovať v
materskej škole aj v dopoludňajších hodinách.
- V spolupráci
so zriaďovateľmi a príslušnými úradmi práce (aktivačné práce,
absolventská prax) a komunitnými centrami odporúčame zabezpečiť
pravidelnú dochádzku detí zo sociálne znevýhodneného prostredia do
materskej školy. S cieľom vyrovnať rozdiely medzi deťmi pochádzajúcimi
z rôzneho socioekonomického prostredia prispôsobiť obsah a organizáciu
výchovy a vzdelávania rozvojovým možnostiam a schopnostiam detí
pochádzajúcim zo sociálne znevýhodneného prostredia; v spolupráci so
zriaďovateľmi pri ich výchove a vzdelávaní využívať asistenta učiteľa.
Vhodným výberom metód práce zvyšovať požiadavky na praktické návyky,
zručnosti a komunikačné kompetencie rómskych detí. Zintenzívniť
poradenskú a osvetovú činnosť pedagogických zamestnancov materských
škôl pre zákonných zástupcov týchto detí.
- Odporúčame v rámci
spolupráce so zriaďovateľmi rozširovať kapacitné podmienky materských
škôl, hľadať ďalšie možnosti zabezpečenia predprimárneho vzdelávania aj
v zadaptovaných priestoroch pri dodržaní podmienok stanovených vo
všeobecnosti na zariadenia pre deti a mládež.
- Odporúčame
zriaďovateľom materských škôl v spolupráci s ich riaditeľmi s ohľadom
na informatizáciu regionálneho školstva napomáhať rozvíjaniu digitálnej
gramotnosti detí aj zavedením internetu do materských škôl s dôrazom na
prezentovanie sa prostredníctvom svojho webového sídla, komunikovanie s
rodičovskou, odbornou verejnosťou a s rôznymi inštitúciami, na
uplatnenie práva prístupu zamestnancov a detí k informáciám.
- Na
www.minedu.sk v menu Kontinuálne vzdelávanie sú zverejnené informácie
súvisiace so vzdelávaním učiteľov. Táto rubrika obsahuje zoznam
poskytovateľov kontinuálneho vzdelávania, štruktúru vzdelávacieho
programu, vzor žiadosti o akreditáciu programu kontinuálneho
vzdelávania a vzor súhlasu garanta pre kontinuálne vzdelávanie.
- Akreditačná
rada MŠVVaŠ SR pre kontinuálne vzdelávanie pedagogického zamestnanca a
odborného zamestnanca prideľuje kredity za objektívne merateľné tvorivé
aktivity súvisiace s výkonom pedagogickej činnosti alebo výkonom
odbornej činnosti ako aj za absolvované vzdelávanie v zahraničí
súvisiace s výkonom pedagogickej činnosti alebo s výkonom odbornej
činnosti. Žiadosti o priznanie kreditov podľa § 47 ods. 2 zákona č.
317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch
a o zmene a doplnení niektorých zákonov posielajte na adresu: MŠVVaŠ
SR, Sekcia regionálneho školstva, Stromová 1, 813 30 Bratislava.
- MPC
zverejňuje na www.mpc-edu.sk aktuálnu ponuku akreditovaných programov
kontinuálneho vzdelávania a iných vzdelávacích programov a podujatí.
Vydáva ponukový katalóg akreditovaných programov kontinuálneho
vzdelávania so základnými informáciami o vzdelávacích programoch.
- ŠIOV
zabezpečuje aktivity na získavanie, zdokonaľovanie a rozširovanie
profesijných kompetencií potrebných na výkon pedagogickej praxe a
odbornej činnosti pre jednotlivé skupiny učebných a študijných odborov.
Organizuje odborné vzdelávanie učiteľov cvičných firiem.
- VÚDPaP zverejňuje ponuky ďalšieho vzdelávania pre pedagogických a odborných zamestnancov rezortu na www.vudpap.sk.
Účinnosť
Pedagogicko-organizačné pokyny nadobúdajú účinnosť 1. septembra 2013.
3. Profilácia materskej školy
- do výchovno-vzdelávacej práce začleňovať úlohy a prvky
environmentálnej výchovy, oblasti: zdravé potraviny, čistá voda,
bezpečná doprava, separovanie odpadu a pod.
- učiť deti základným hygienickým návykom, seba obslužným činnostiam
- vzdelávať deti v oblasti zdravej výživy
- dbať na pravidelnosť pohybových a relaxačných cvičení
- rozvoj kompetencií v oblasti kognitívnej, sociálno-emocionálnej, perceptuálno-motorickej
- v
edukačných aktivitách vyzdvihovať jedinečnosť dieťaťa, podporovať jeho
sebahodnotenie i vzájomné hodnotenie ostatných, dať mu priestor na
vlastný názor, poskytnúť dostatočné množstvo informácií, ktoré poslúžia
na rozvoj detskej osobnosti
- zvýšenú pozornosť venovať rozvoju vyjadrovacích schopností, vzájomnej jazykovej komunikácii, jazykovej gramotnosti
- pri
pobyte vonku realizovať aktivity zamerané na poznávanie okolitého sveta
a prírody, dať deťom dostatok voľného času pre pohyb na čerstvom vzduchu
- vytvárať efektívne pôsobiace pracovné prostredie, zapájať rodičov do organizačnej štruktúry školy
- pokračovať
v rámci Programu Európskej teritoriálnej spolupráce pre rok 2007-2013,
pod názvom Interkulturálne vzdelávanie detí a dospelých v rámci
krúžkovej činnosti
- pokračovať v spolupráci so školským výchovno-vzdelávacím zariadením, ktorým je CVČ Malacky, vo výučbe anglického jazyka
4. Prílohy plánu práce materskej školy
Plán pedagogických rád 2013/2014
August
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Pokyny k otvoreniu nového školského roka
- Prerokovanie a schválenie plánu práce školy na školský rok 2011/2012
- Schválenie plánu činnosti metodického združenia – riaditeľka
- Školský poriadok – prevádzka a vnútorný režim materskej školy
- Návrh počtu tried na školský rok 2011/2012
- Založenie triednej dokumentácie, systém plánovania
- Diskusia – návrhy, námety
- Záver, prijaté úlohy
Október
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Prerokovanie správy o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy za školský rok 2010/2011
- Pedagogická diskusia – adaptácia nových detí, riešenie vzniknutých problémov, diagnostikovanie detí
- Informácie riaditeľky školy z funkčného vzdelávania riaditeliek, východiská, ciele, odporúčaná literatúra
- Hodnotiť
zapojenie pedagogických pracovníkov do kontinuálneho vzdelávania podľa
§ 35 zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných
zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Diskusia
- Záver, prijaté úlohy
Január
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Polročné hodnotenie plnenia školského vzdelávacieho programu „Radosť“
- Zovšeobecnenie poznatkov z vnútro školskej kontroly a hospitácií
- Rôzne – zabezpečenie akcií, návrhy pedagogických zamestnancov
- Záver, prijaté úlohy
Marec
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Diskusia
na tému: „ Osobnostný rozvoj detí z hľadiska prípravy na vstup do ZŠ, v
oblasti kognitívnej, sociálno-emocionálnej a perceptuálno-motorickej –
triedne učiteľky II. triedy
- Hodnotenie činností zabezpečujúcich životosprávu, správny pitný režim
- Diskusia
- Záver, prijaté úlohy
Jún
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Analýza výchovno-vzdelávacej činnosti – závery na ďalší školský rok
- Zovšeobecnenie poznatkov z vnútro školskej kontroly a hospitácii
- Plán čerpania dovoleniek pedagogických zamestnancov, zvýšená bezpečnosť o zdravie detí ochrana majetku
- Príprava letnej aktivity
- Rôzne – návrhy pedagogických zamestnancov
- Záver, prijaté úlohy
Plán pracovných porád 2013/2014
August
- Kontrola prijatých úloh – riaditeľka
- Prerokovanie a schválenie plánu práce na školský rok 2013/2014
- Pracovný poriadok, školský poriadok, interné smernice MŠ
- Rôzne
– pokyny k otvoreniu nového školského roka, príprava tried, výzdoba,
plán akcií, profilácia MŠ, finančné prostriedky, spolupráca zo školskou
jedálňou, prístavba MŠ a jej sprevádzkovanie
- Diskusia – návrhy zamestnancov
- Záver, prijaté úlohy
Február
- Kontrola prijatých úloh, záverov - riaditeľka
- Zovšeobecnenie
poznatkov z vnútroškolskej kontroly, hygiena, polročné hodnotenie
plnenia plánu práce školy, školské stravovanie, chorobnosť detí
- Plán akcií na II. polrok 2013/2014
- Rôzne – zvyšovanie právneho vedomia zamestnancov, informácie z funkčného vzdelávania riaditeliek
- Záver, prijaté úlohy
Jún
- Kontrola prijatých úloh, záverov – riaditeľka
- Analýza práce materskej školy – SWOT analýza
- Hodnotenie plnenia plánu práce školy v školskom roku 2013/2014
- Hodnotenie práce všetkých zamestnancov – riaditeľka školy
- Pokyny riaditeľky na zabezpečenie letnej činnosti, plán dovoleniek
- Rôzne – návrhy zamestnancov
- Prijaté úlohy
Rokovací poriadok pedagogickej rady
Čl. 1
Úvodné ustanovenia
Rokovací poriadok pedagogickej rady upravuje postup pri príprave,
rokovaní pedagogickej rady (ďalej len „PR“), prijímaní uznesení,
prijímaní opatrení a kontrole ich plnenia.
Čl. 2
Postavenie a poslanie PR:
- PR školy je poradným orgánom riaditeľky školy.
- PR patria kompetencie podľa platne legislatívy.
Pedagogická rada:
- prerokúva plán práce a hodnotí jeho plnenie
- hodnotí výsledky výchovno-vzdelávacej činnosti za polročné obdobie a za celý školský rok
- prerokúva návrh počtu tried na nasledujúci školský rok
- rokuje o organizácii výchovy a vzdelávania
- rokuje o školskom poriadku
- rokuje o návrhoch a otázkach, ktoré jej predloží riaditeľka materskej školy, resp. ktorýkoľvek jej člen
5. Projekty
V materskej škole prebieha interkulturálne vzdelávanie detí z nemeckého jazyka a bezpečná škôlka – Ovečky.
6. Plán vnútro školskej kontroly
1. Riadiaca činnosť:
- hospitačnú činnosť zamerať na zistenie odbornej úrovne učiteľky, jej metodickej
pripravenosti, vzťah k práci, k deťom, tvorivosť, iniciatíva
- mesačne hodnotiť úroveň plánovania, plnenie výchovno-vzdelávacích cieľov
podporovať aktivitu učiteliek na kontinuálnom vzdelávaní, sebavzdelávaní, zvýšenie
kvalifikovanosti učiteliek
- zúčastňovať sa prednášok, školení organizovaných MPC a ostatných inštitúcií
- dopĺňať učiteľskú knižnicu odbornými knihami, metodikami, príručkami
- udržiavať dobré medziľudské vzťahy na pracovisku, vzájomne sa podporovať
- prerokovať Plán práce školy, Školský poriadok, Školský vzdelávací program,
- zabezpečovať plynulý chod prevádzky materskej školy v spolupráci s celým
kolektívom
- naďalej udržiavať na patričnej úrovni spoluprácu so zriaďovateľom, obcou Kostolište
2. Kontrolná činnosť
- sledovať plnenie úloh z Plánu práce školy a ŠkVP
- dodržiavanie Školského poriadku
- pravidelné vedenie písomnej pedagogickej dokumentácie
- starostlivosť o zverený majetok, šetrné a efektívne využívanie pomôcok, čistiacich
prostriedkov
- pravidelný pitný režim, jeho dodržiavanie počas dňa, ovocné dni
- hodnotiť spoluprácu v kolektíve (triedne výkazy, aktivity na poradách, akcie)
- hodnotiť úroveň komunikácie s rodičmi
- efektívne využívanie pracovného času pedagogických a prevádzkových zamestnancov
- vedenie kroniky, zápisníc z porád
- vytváranie predpokladov pre zdravý telesný, psychický, sociálny a emocionálny
rozvoj detí
- u zamestnancov sledovať a kontrolovať plnenie základných
povinností, vyplývajúcich zo zákonníka práce, pracovného poriadku,
pracovných náplní a interných pokynov riaditeľky školy a požiadaviek
zamestnávateľa, obce Kostolište
- kontrola hospodárenia s čistiacimi prostriedkami, dodržiavanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
3. Hospitačná činnosť
- založenie triednej dokumentácie, príprava na výchovno-vzdelávaciu činnosť
- úroveň plánovania podľa ISCED 0,
- príprava na výchovno-vzdelávaciu prácu, používanie výchovných metód a foriem práce, plánovanie edukačných aktivít
- spôsob komunikácie, jazyková úroveň a prejav učiteľa i dieťaťa
- rozvoj čitateľskej gramotnosti 5-6 ročných detí
- úroveň grafomotorických zručností, upevňovanie správnych návykov a koordinácie pohybov
- aplikovanie altrnatívnych a inovačných spôsobov vo výchovno-vzdelávacom procese, metodická pripravenosť učiteľky
- rozvoj špeciálnych pohybových zručností, využívanie náradia a náčinia pri telovýchovných aktivitách
- uvedomovať si význam životného prostredia pre život človeka, poznávanie zákonitostí prírody, environmentálna výchova
7. Materiálno – technické zabezpečenie školy
- rodičovský príspevok využívať na nákup učebných pomôcok a hračiek pre deti
- vlastné zhotovenie pomôcok pedagogickými pracovníčkami
- esteticky upravovať prostredie materskej školy - tvorivosť, kreativita, vlastná
iniciatíva
- údržba objektov v bezporuchovom stave
- získavanie sponzorských prostriedkov, finančných príspevkov z projektov a z akcií poriadaných materskou školou
- postupné modernizovanie výchovno-vzdelávacieho procesu
- zakúpenie hračiek december 2010
- kosenie trávy na školskom dvore priebežne, jar, leto
Plán práce bude priebežne dopĺňaný o aktuálne aktivity, zmeny a úlohy, ktoré sa vyskytnú v priebehu roka.
Plán pedagogických porád v šk. roku 2013/2014
August:
- Otvorenie, privítanie
- ŠVP, ŠkVP Radosť – revidovaný
- Plán práce školy na šk. rok 2013/2014
- Školský poriadok – prevádzka a vnútorný režim materskej školy
- Založenie triednej dokumentácie, systém plánovania
- Diskusia – návrhy, námety
- Uznesenia, záver
November:
- Kontrola uznesenia
- Pedagogická diskusia – adaptácia nových detí, riešenie vzniknutých problémov,
diagnostikovanie detí
- Hodnotiť zapojenie pedagogických pracovníkov do
kontinuálneho vzdelávania podľa § 35 zákona č. 317/2009 Z. z. o
pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a
doplnení niektorých zákonov
- Realizácia edukačných aktivít, formy, metódy, prostriedky
- Uznesenie, záver
Január:
- Kontrola uznesenia
- Analýza výchovno-vzdelávacích výsledkov za 1.polrok 2013/2014, plnenie
cieľov, aktivít
- Hodnotenie výsledkov hospitačnej činnosti
- Hodnotenie práce na projekte Interkulturálne vzdelávanie detí
- Uznesenie, záver
Marec:
- Kontrola uznesenia
- Pedagogická diskusia – nové poznatky zo vzdelávacích podujatí, odovzdávanie
nových informácií
- Diskusia – seba hodnotenie detí po činnosti
- Hygienické stolovanie, správny pitný režim
- Uznesenie, záver
Jún:
- Kontrola uznesenia
- Pripravenosť detí na vstup do ZŠ
- Analýza výchovno-vzdelávacích výsledkov za šk. rok 2013/2014
- Hodnotenie ŠkVP Radosť – návrhy na zmenu
- Hodnotenie výsledkov hospitačnej činnosti
- Plnenie úloh plánu práce školy, príprava letnej aktivity
Plán prevádzkových a operatívnych porád 2010/2011
August:
- Otvorenie šk. roku 2013/2014
- Školský poriadok MŠ, pracovné náplne zamestnankýň – zodpovednosť
- Prerokovanie a schválenie Plánu práce na šk. rok 2013/2014
- Organizačné pokyny
- Diskusia, pripomienky
- Prijaté úlohy, záver
Február:
- Kontrola plnenia prijatých úloh
- Polročné hodnotenie plánu práce školy, školského stravovania, chorobnosť detí
- Plán akcií na II. polrok 2013/2014
- Diskusia, návrhy a podnety zamestnankýň
- Prijaté úlohy, záver
Jún:
- Kontrola plnenia prijatých úloh
- Hodnotenie plnenia Plánu práce školy v šk. roku 2013/2014
- Hodnotenie práce všetkých zamestnancov – riaditeľka školy
- Pokyny na zabezpečenie letnej aktivity, plán dovoleniek
- Rôzne, záver
Plán porád bude priebežne dopĺňaný o aktuálne aktivity, zmeny a úlohy, ktoré sa vyskytnú v priebehu roka.
Plán schôdzí rodičov v šk. roku 2013/2014
September:
- Otvorenie šk. roku 2013/2014
- Voľba výboru ZRŠ, dovolenie členov do rady školy
- Oboznámenie – ŠkVP Radosť, plánom práce školy na šk. rok 2010/2011,
školským poriadkom – denný poriadok, aktivity
- Poplatky – príspevok hmotného zabezpečenia VZN, odsúhlasenie príspevku ZRŠ,
triedny fond, návrh na zakúpenie kamery pre materskú školu, sponzorsky od rodičov
- Stravovanie detí, pitný režim
- Rôzne – časopisy, pracovné listy, označenie veci detí, úbory predškoláci,
– prerušenie prevádzky materskej školy v šk. roku 2010/2011
- Diskusia.
- Záver.
Marec:
- Otvorenie, privítanie
- Hodnotenie výchovno-vzdelávacej práce za I. polrok, pripravenosť detí na vstup
do ZŠ – testy školskej zrelosti,
- Prípravy a pokyny k akciám - deň matiek, plavecký výcvik, MDD, výlet, tablo,
rozlúčka predškolákov s materskou školou
- Rôzne – čerpanie finančných prostriedkov, sponzorské dary, použitie poplatkov
ZRŠ, plán letnej činnosti
- Diskusia.
- Záver.
8. Spolupráca materskej školy s inými inštitúciami
1. S rodinou, rodičovským združením
- osobné kontakty s rodinou
- nástenky, informačné tabule
- konzultačné hodiny
- spoločne organizované akcie
- pomoc rodičov na brigádach
- schôdzky rodičov
2. So základnou školou
- spolupráca s učiteľkou 1. ročníka ZŠ
- návšteva 1. triedy ZŠ, oboznamovanie sa s prostredím
3. S obcou a verejnosťou
- účasť na obecných akciách, oslavách
- príprava programov pre verejnosť – oslavy konané v SD
- pomoc pri úprave areálu materskej školy – kosenie trávy
4. S poradenskými zariadeniami
- centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie,
Rázusova 30 Malacky - posudzovanie školskej zrelosti
- centrum špeciálno-pedagogického poradenstva ako súčasť Spojenej školy,
Pribinova 16/1 Malacky
9. Plán profesionálneho rastu
- pedagogickí zamestnanci sa budú priebežne vzdelávať na vzdelávacích akciách, organizovaných MPC v Bratislave
- zúčastňovať sa kontinuálneho vzdelávania
- absolvovať získanie 1. kvalifikačnej skúšky
- zvyšovanie odbornej kvalifikovanosti učiteliek samo štúdiom,
odbornou metodikou, príručkami, nadobúdaním nových poznatkov skvalitniť
výchovno-vzlávací proces
- podieľať sa na organizovaní a témach metodického združenia v rámci materskej školy
- rozvíjať tvorivosť, zapájať sa, navrhovať a riešiť rôzne situácie v materskej škole
- zdokonaľovať osobné vlastnosti, komunikačné schopnosti a špecifické zručnosti
10. Vnútorná organizácia školy:
Personálne obsadenie materskej školy:
Materská škola je v šk. roku 2010/2011 jeden a pol triedna s
celodennou starostlivosťou pre deti od 3-6 rokov. K 1. Septembru 2010
je zapísaných 30 detí, k 1. Januáru 2011 sa bude počet detí zvyšovať,
podľa rozhodnutia o prijatí riaditeľkou materskej školy.
Pedagogickí zamestnanci:
- Mgr. Zuzana Zaíčková – riaditeľka materskej školy
- Mgr. Silvia Kujanová – učiteľka materskej školy
- Katarína Kadlicová – učiteľka materskej školy
- Jana Valášková - učiteľka materskej školy
Pracujú na zmeny v týždennom striedaní, časové zadelenie zamestnancov (príloha č. 1)
Správni zamestnanci:
- Marta Oravcová– vedúca školskej jedálne pri MŠ 20 hod./ týždenne
- Drahomíra Míznerová – kuchárka v školskej jedálni pri MŠ 40 hod./ týždenn
- Marta Michalovičová – upratovačka, školníčka v MŠ 30 hod./ týždenne
- Anna Kučerová - pomocná kuchárka
Organizácia školského roka:
Školský rok 201/2011 sa začína 01.09.2010. Školské vyučovanie sa
začína 02.09.2010. Školský rok 2010/2011 sa končí 30.06.2011. Počas
letných mesiacov bude materská škola zatvorená v mesiaci august.
Vnútorná organizácia školy:
Evidencia dochádzky:
Pracovníčky sú povinné svoj príchod a odchod z pracoviska zapísať do knihy dochádzky.
Odchod z pracoviska v priebehu pracovnej doby hlási pracovníčka riaditeľke školy.
Opustenie pracoviska musí byť evidované v knihe dochádzky s vydaním priepustky.
Zadelenie tried:
V šk. roku 2013/2014 je materská škola 2 triedna – deti vo veku od 3-6 rokov.
I. trieda – triedna učiteľka Drahomra Doskočílová, Katarína Kadlocová počet 21 detí.
II. trieda – triedna učiteľka Rozália hamalová, učiteľka Zuzana Zaíčková, počet 21 detí.
Harmonogram podávania stravy:
Desiata: |
I. trieda |
830 |
II. trieda |
900 |
Obed: |
I. trieda |
1130 |
II. trieda |
1200 |
Olovrant: |
I. a II. trieda |
1445 |
|
|
Denný poriadok školy (príloha č. 2)
Harmonogram práce upratovačky:
630–800 – otvorenie budovy vetranie
miestností, polievanie kvetov, dezinfekcia hračiek, zametanie
chodníkov, zametanie snehu v zime,
800–1030– údržba tried a riaditeľne (vysávanie, utieranie prachu), dezinfekcia
umyvárne, WC, údržbárske práce, starostlivosť o poriadok v záhrade,
vynášanie smetí, pranie a žehlenie bielizne, vynášanie záhradného náradia,
zametanie chodníka a vyhrabávanie lístia z piesku,
1500–1700 – upratovanie, kontrola budovy, uzatvorenie budovy.
Veľké upratovanie sa vykonáva 4x do roka (august, december,
apríl, august), ometajú sa steny, vysávajú a tepujú koberce, vytiera
nábytok, radiátory, umývajú sa okná, perú záclony, deky, umyjú ležadlá,
vykoná sa očista a dezinfekcia hračiek.
Mimotriedna činnosť pedagogických zamestnancov:
Jana Valášková
- člen rady školy
- zodpovedá za metodicko-organizačnú prácu na škole
- zastáva funkciu zástupkyne riaditeľky školy
- odpovedá za vedenie triednej dokumentácie
- dodržiava ustanovenia ZP, PP, ŠP, POP MŠ SR
- dbá na estetiku prostredia
- zodpovedá za sklad pomôcok
- vedenie kroniky materskej školy
- zodpovedá za knižnicu
- zodpovedá za didaktickú techniku a pomôcky – kazety, CD, DVD
- platby rodičovského príspevku II. trieda
Katarína Kadlicová
- evidencia dochádzky zamestnancov
- dodržiava ustanovenia ZP, PP, ŠP, POP MŠ SR
- platby rodičovského príspevku I. trieda
- pravidelná výmena násteniek
- písanie zápisníc z pedagogických, prevádzkových porád a ZRŠ
- estetika jedálne a vstupných priestorov materskej školy
Okrem týchto činností sa všetky učiteľky budú podieľať na
organizácii exkurzií, prehliadok, súťaží, výletov, slávnostných
podujatí a ďalších aktivít našej materskej školy.
Vzájomne si budú vypomáhať pri skvalitňovaní materiálno–technického vybavenia materskej školy.
Plán práce bol prerokovaný a schválený na pedagogickej a prevádzkovej porade dňa 31.08.2010
[návrat hore]
Tento dokument si môžete stiahnuť aj vo formáte
PDF.